dimarts, 24 de novembre del 2009

Cap de setmana de turisme

Bona nit!

Després d'un cap de setmana de turisme passo a explicar el circuït que vàrem fer. El diumenge passat el vàrem destinar a visitar la part sud de Mumbai (aquest cop amb guia) i la veritat és que va ser super profitós. Teniem al cap unes quantes coses per veure però la que més em va impressionar/agradar va ser Dhobi Gath. Dhobi Gath és una gran bugaderia a l'aire lliure enmig d'un slum a la part sud de Mumbai. S'hi ha de ser aviat el diumenge si es vol veure als bugaders treballant, perquè cap a les 12 ja han acabat i només es pot veure la roba penjada ssecant-se.

Tota la zona és una gran zona d'slums i hi ha algun turista que també ve a visitar-ho. Els habitants locals ho saben i vénen a vendre't de tot (i tot val 100 Rupies jejeje). A més de veure la gent netejant la roba, el que em va impressionar és la quantitat de nens que hi havia i que volien que els féssis una foto i estaven super contents de verue's a la càmera... El va fer un salt el cor...

Després de veure això vàrem dirigir-nos a la casa de Gandhi, una caseta de fusta, estil anglès petita i gens ostentosa on hi va viure Gandhi mentre va estar a l'Índia (perquè segons explicaven allà va viure una bona temporada a Sud àfrica i el fet que el féssin baixar d'un tren per ser "més fosc" va fer-lo començar el llarg camí que va empendre per la pau i els drets humans). No s'ha de pagar entrada, i tan sols et demanen la voluntat, molt d'acord amb el seu antic propietari.

Llavors vam fer la part encara més turistica que jo ja havia vist (Gateway of India, Taj mahal hotel, Cafè Leopold's i Victoria Station) tots els llocs van ser llocs on van atemptar fa uns anys amb bombes i són tots llocs turístics per excel·lència de Mumbai.

Després de tot això ja teníem gana i vam triar el "Not just Jazz by the bay" un restaurant a Marine Drive, on ténen menú occidental i bona música (també occidental) La clientela és jove i pijeta i s'hi està genial amb vistes a tot Marine Drive.

Per la tarda ja una mica cansats vam pujar a Malabar hill per veure "the hanging gardens", uns jardins que a sota hi ha les cisternes de l'aigua de Mumbai i des d'on es té una vista privilegiada de la famosa platja de Chopatty. També vam veure Afghan Church, una petita església que fèien servir els anglesos i que per cert el vigilant molt amablement ens va obrir pel Michael i per mi... una visita guiada inesperada :)

En resum va ser un dia intens (sobretot pels nens i per la quantitat de coses que vam poder veure) No considero que siguin gaire espectaculars, tot s'ha de dir, segueixo opinant que la riquesa d'aquesta ciutat no es troba en la ciutat en sí, si no en la gent que hi viu, ja que la ciutat a vegades et pot fer sentir fatal...

Ah! i un avís pels que tinguin al·lèrgies respiratòries: penseu-vos-ho molt bé 2 vegades abans de venir a Mumbai, és tant contaminada i té tanta pols a l'ambient que a vegades fins i tot els que no tenim al·lèrgies comencem a estornudar!

Namaste

imma ha dit...

tot plegat....increïble..sens dubte...ets un gran narrador....i les fotos xuliiiisssimes!!! mes please!! ;)

Nanit....Namaste !!
Imma

Marcel.la ha dit...

És veritat que bé ho expliques... és com si hi fossim nosaltres també aquí amb tu.
Disfruta molt !!! Dos dies i de tornada a casa.